BOMBKI NA CHOINKĘ Z STARYCH ŻARÓWEK DIY

Witam, pewnie nie jeden z was już nie może doczekać się świąt Bożego Narodzenia, wspólnej kolacji wigilijnej z rodziną, czy też strojenia choinki. W moim domu rodzinnym zawsze ubieranie świątecznego drzewka odbywało się 24 grudnia z rana.
Mama w tym czasie pichciła jeszcze coś w kuchni, a ja wraz z siostrą i tatą ozdabialiśmy nasza choinkę przeróżnymi pięknymi ozdobami. Najbardziej zapadł mi w pamięci moment, w którym tata męczył się z rozplataniem lampek choinkowych a ja wraz z siostrą ozdabialiśmy się na wzajem długimi kolorowymi sznurami udając choinkę.
No cóż niestety czasy beztroskiego dzieciństwa się skończyły,
każdy poszedł w swoją stronę i założył własną rodzinę,
ale zawsze miło powspominać tamte wspólnie spędzone chwilę.
W moim domu choinka pojawiła już się tydzień temu i niestety nie jest tak duża jak zawsze to bywało, ale mniejsza nie znaczy przecież że gorsza prawda? W sklepach teraz mamy tyle przeróżnych ozdób, że każde drzewko nawet te nie najładniejsze może wyglądać przepięknie. A ja dziś pokaże wam jak można samemu szybko i łatwo zrobić piękne bombki na choinkę. Z pomocą starych niepotrzebnych żarówek i brokatu można stworzyć naprawdę piękne rzeczy.

Co będzie nam potrzebne:

-stare niepotrzebne żarówki, 
-klej vikol, 
-klej na gorąco, 
-brokat sypki, 
-kawałek wstążki, 
-opcjonalnie kartka papieru (pomocna przy przesypywaniu
pozostałości brokatu do pojemnika), 


To zaczynamy! Najpierw oczyszczamy dobrze nasze żarówki i smarujemy 
klejem szklaną cześć.


Następnie nad kartką posypujemy nasze żarówki brokatem delikatnie go przyklepując.
Tak postępujemy kolejne z każdą żarówka. Można użyć jednego koloru brokatu lub kilku tak jak to w moim przypadku, inwencja twórcza dowolna.



Tak przygotowane ładnie bombki pozostawiamy na chwilę do wyschnięcia naszego kleju. Jak klej już wyschnie to pora na zrobienie zawieszek. Ja do tego celu użyłam wstążki, którą uprzednio przecięłam na połowę, ponieważ była odrobinę za szeroka. Można też kupić węższą wstążkę, kawałek sznurka, ważne by dopasować naszą zawieszkę do wielkości naszych żarówek. W moim przypadku były one malutkie i wstążka okazała się zbyt masywna. Wstążkę pocięłam na równe kawałki. Każdy z nich zgięłam na połowę
i za pomocą kleju na gorąco przymocowałam do naszych bombek.


I prosty, szybki sposób na zrobienie samemu pięknych dekoracji na nasze świąteczne drzewko gotowy. Teraz wystarczy zawiesić na choinkę i cieszyć się ozdobami,
które zrobiliśmy sami. A wam jak się podobają? Zrobicie takie same w domu, może macie gdzieś niepotrzebne żarówki by nadać im nowe życie.
Dajcie znać w komentarzach i do usłyszenie!





Komentarze

Popularne posty